6.3 - Rum og udfordringer
6.3.2 - Tærskler og rum
For at vinde et spil i Opstigning til Olympen-spiltypen skal du krydse 3 tærskel/tærskler og så besejre en boss.
Hvert niveau består af 7 rum.
Du starter i det første rum af tærskel 1.
Hvert rum har sin egen udfordring med forskellige sværhedsgrader:
- Let: Kræver én tilfældig evne for at kunne gennemføres
- Moderat: Kræver to tilfældige evner for at kunne gennemføres
- Svær: Kræver tre tilfældige færdigheder for at kunne gennemføres
Jo større udfordringen, desto større er bonussen.
6.3.3 - Overvind en udfordring
For at overvinde en udfordring skal du samle de krævede evner med dine guddommelige kort eller boostere.
Du kan vælge op til 3 guddommelige kort og så mange boostere, som du vil.
Et procenttal angiver dine chancer for succes med de kort, du har valgt.
Du behøver ikke at nå 10% for at overvinde en udfordring, men hvis du kommer under det tal, har du en større chance for at mislykkes.
6.3.4 - Guddommelige kort-energi
I Opstigning til Olympen har hvert kort en energimåler.
Når et kort er blevet brugt til at overvinde en udfordring, mister det 1 energipoint.
Du kan ikke bruge et kort, der er løbet tør for energi, til at overvinde en udfordring.
Et kort kan genvinde energi med en bonus ved udfordringens afslutning.