Opdrætterens håndbog

6.3 - Rum og udfordringer

6.3.2 - Tærskler og rum

For at vinde et spil i Opstigning til Olympen-spiltypen skal du krydse 3 tærskel/tærskler og så besejre en boss.

Hvert niveau består af 7 rum.

Du starter i det første rum af tærskel 1.

Hvert rum har sin egen udfordring med forskellige sværhedsgrader:

  • difficulty1Let: Kræver én tilfældig evne for at kunne gennemføres
  • difficulty2Moderat: Kræver to tilfældige evner for at kunne gennemføres
  • difficulty3Svær: Kræver tre tilfældige færdigheder for at kunne gennemføres

Jo større udfordringen, desto større er bonussen.

6.3.3 - Overvind en udfordring

For at overvinde en udfordring skal du samle de krævede evner med dine guddommelige kort eller boostere.

Du kan vælge op til 3 guddommelige kort og så mange boostere, som du vil.

Et procenttal angiver dine chancer for succes med de kort, du har valgt.

Du behøver ikke at nå 10% for at overvinde en udfordring, men hvis du kommer under det tal, har du en større chance for at mislykkes.

6.3.4 - Guddommelige kort-energi

I Opstigning til Olympen har hvert kort en energimåler.

Når et kort er blevet brugt til at overvinde en udfordring, mister det 1 energipoint.

Du kan ikke bruge et kort, der er løbet tør for energi, til at overvinde en udfordring.

Et kort kan genvinde energi med en bonus ved udfordringens afslutning.